Thursday 28 June 2012


HANYA SEJARAH

KAU bunuhlah ingatan
biar aku kosong di dalam diri
tulip sudah begitu mengakari bendang hati
saat aku tidak lagi membaja kenangan
kalau mampu biarlah aku menjadi hancur
umpan debu-debu yang dhaif
ditiup angin malar

KAU bakarlah segala kenangan
biar aku tidak punyai sejarah
kerana ia bukan sebuah ungkitan
adalah ingatan demi ingatan
yang tetap hidup memugar dalam diri

KAU putuskan rindu yang genting ini
biar aku tidak punyai warna hati
dan tidak kenal lagi erti sakit
atau luka
yang wujud
dalam sebuah sejarah


**aZaH KhaliDa**
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/s480x480/179513_463194900377018_1619206103_n.jpg


KALAU

kalau KAU cincang hatiku menjadi caing-caing halus
aku rela meneguk pedihnya
kalau KAU robekkan dadaku menjadi terkopak carik
aku rela membalut lukanya
kalau KAU bakar diriku menjadi rentung
aku rela menjadi debu
kalau KAU bekukan diriku menjadi ketulan
aku rela terus begitu

cincanglah aku kalau hancurku ada rahmatMU
robekkan aku kalau carikku ada cintaMU
bakarlah aku kalau rentungku ada ampunMU
bekukan aku kalau bisuku ada kasihMU

nanti akan kurenihkan cintaMU
mendasar ke lubuk nubariku
nanti aku heningkan kasihMU
mendalami ke ufuk hatiku
nanti kutemui jernih rindu
padaMU

**aZaH KhaliDa**
 


No comments:

Post a Comment