Monday 9 July 2012


AKU TELAH LARUT

aku menyelak kelopak bunga munajatMU
setelah sekian lama mengeja resah
yang terkirim dari ribut rindu
mengepung jiwaku terapung
dan tersembul pada dataran samudera
bergetar
bergelora
Aku sungguh rinduMU

saat aku tewas pada api rindu yang menggaring
busur jiwaku terpanah lebur
KAU petik kencana kasih di hatiku
menggebu dan ghairah padaMU
getar dan menggeletar aku
pecah berterabur
bukan lagi zarah
adalah molekul rindu
yang terawang

lmenjulurlah primordial dari langitMU
kucari aksara yang tak pernah luntur
tebuslah hatiku
saat aku sedang larut padaMU
mencairlah jiwaku
hanyut dalam asmara
sujud padaMU

ALHAMDU lalu kucantum sendiri
pada qalam ALLAH
kueja dalam bibir mata yang lejuh
ALHAMDULILLAH
tersusun pada langitMU
di pelukan purnama
sirnanya tersingkap pada hijab bebintang

akupun
semakin larut padaMU

**aZaH KhaLiDa**


No comments:

Post a Comment