Friday 30 March 2012

LENAKAN AKU

LENAKAN AKU

aku ingin terus terlena tanpa gebar mimpi
telah kutahu renda realiti sedang kau anyam
suntinglah menjadi penghias sanggul perjalananku
merenangi lurah-lurah
mengharungi denai-denai
kerikilnya takkan kukutip
biar tumitku merenyam darah
kesumba merahnya takkan kuhiraukan
telah ku tahu jari jemarimu menantiku
bakal aku berpaut pada KudratMu
meniti jambatan sebuah kehidupan
di sini di sana kita berdua
biar berlama aku tetap rela
menjamah cintaMU

izinkan lenaku beralas lenganmu
aku tidak ingin bangkit
kalau celikku mencebir ngilu
kerana lakrima telah lama mengering
dari kolahnya

izinkan aku menganyam harap
tubir rasaku menyelinap sarat
kantung doa yang kugalas ini
tak pernah sesaat tertinggal terlewat
akan kuuncangkan karas impian
pada kosa janjimu yang kau cerna bersama ungkap
aku yakin tiada dusta pada suara tulus
adalah jambak kasturi hatimu
yang mewangi serata
jamahnya adalah desir suara laut
tak pernah hilang dari samudera
hanya camar mengintai cinta
laut tetap bergelora mencumbui pantai
terkucup rindu yang membasah
adalah butiran pasir yang tak henti berdoa
dzikirnya melaut menghambur buih
putih tulus dalam tulis cinta
takkan terpadam
dari LOH MAHFUZ catatanNYA

lenakan aku
dalam uncang cintaMU

'DA'

No comments:

Post a Comment