Wednesday 16 May 2012


AKU lngin BERSEMAYAM

aku ingin bersemayam di qalbumu
menjadi nafasmu mendesah ke dalam diri
melingkari segala rona yang berladung
apungkan jiwa
biar daki ke langit cintaNYA

kenapa kau tutup jendela cintaMU
saat aku sudah terpanah oleh gelora asyik
dalam bejana rindu yang melingkar
tidakkah KAU lihat
calar di mataku
tidakkau kau dengar riuh jeritku
memanggil namaMU
tersukat
dan terpekat
pada warna hatiku

aku ingn diam dalam tiap alir darahmu
biar kuhitung cintaku yang berlanggir
jangan ada goyah pada dusta
telah aku oleskan setanggi setia
menjarah meleleh setiap nadi

aku ingin berada dalam diriMU
membilang dzuk dzikir biar asyik
biar kusyuk
selagi cintaku terpugal di ruang maya
KAu tetap luyut di hatiku

aku ingi bersemanyam
dalam diriMU
dalam usapMU


** AzaH KhaLiDa **

No comments:

Post a Comment