Thursday 10 May 2012

UFTI CINTA

kalau selumbar ini KAU rejam
ke dadaku memercik darah
aku rela...!
pada anugerahMU
nanti aku melurutnya hingga ke tapak langkah

KEKASIH
akan aku laungkan ke ruangkasa
telah aku miliki ufti cintaMU
untuk mahar pernikahan
pelaminan hakiki aku tempah
pada persandingan di kamar jiwa
lalu berbaring pada malamMU
yang mendakap erat sujudku
di permaidani dingin ini
aku tak pernah jemu
memanggilMU dari denai nurani

aku tidak akan ngilu pada ufti cintaMU
walau pahitnya tersadung di rengkung
pedihnya tercakar guris
titis-titis lakrima itu kukutip dari batas perit
kuhimpun ke dalam bejana
embun rindunya tetap melimpah segar

bukan luka yang KAU galurkan
adalah titis cinta yang meniris dari bumbung mahligaiMU
akupun menyedut pasrah
jangan biar bercebis rindu pada seleraknya hampa
aku tetap mencicip gelora yang menggebu
pada setiap detik yang melamar ke hati
sehingga aku hilang dalam diri
dan rebah padaMU
dalam pelukan

'DA'

No comments:

Post a Comment