Wednesday 25 April 2012

AKU TERTAKLUK

telah KAU tahu
saat aku tertakluk pada cintaMU
sempadan hatiku menjadi medan
memenggal al nafs
namun belingas cinta tetap menujam
ke dalam diri
aku terpana
dan kelu

KAU biarkanlah
aku terus tertakluk
pada limpah gelora asmaraMU
mencandik pada sayap unggas
meredah belantara jiwa
terus kedinginan
dalam aroma setanggi dari dupaMU
yang mengepul asap
dan berkesul bara rindu

telah tertewas gerangan aku di sini
pada genta cinta
bergalang musim
dan peradaban hati

intailah syahdu memecar
tika sujudku KAU usap ke wajah
bendalir cinta terus berdenyar
memercik pada kerdipan malam
sedang dini tetap menadah angsana
dari belas luhur siimpatiMU

aku terus terjerlus
saat kau menakluki seluruh ruang diri
dan cintaku biarlah
menjadi buih yang mengapung pasrah
kerana medan juang itu adalah aku
yang tertewas

'DA'
— with Indah Hairani Latif and 13 others.

No comments:

Post a Comment